Матусівська громада
Шполянський район, Черкаська область

Звернення громадян

ВИМОГИ ДО ЗВЕРНЕННЯ
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням  дати.
Електронне звернення
Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення має відповідати всім вимогам письмового звернення, у тому числі містити підпис заявника (заявників) крім електронного цифрового підпису. Отже, електронне звернення може бути виготовлене за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотографії (у тому числі із відображенням підпису заявника) та надіслано з використанням  мережі Інтернет.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями.
Такий вид звернення як скарга на рішення певного органу або посадової особи має бути подана до органу або посадової особи вищого рівня протягом року з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але в жодному разі не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина, який звертається зі скаргою, з таким рішенням.
При можливості, надайте копії документів, що стосуються порушеного питання. Перелічіть їх у заяві.
 
 
 
Пам’ятайте!
Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:
  • письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;
  • звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;
  • повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;
  • звернення-скарга, яка подана із пропущенням строків (такий вид звернення як скарга на рішення певного органу або посадової особи має бути подана до органу або посадової особи вищого рівня протягом року з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але в жодному разі не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина, який звертається зі скаргою, з таким рішенням);
  • звернення, подане особами, які визнані недієздатними у судовому порядку.
 
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ГРОМАДЯН ПРИ ПОДАННІ ЗВЕРНЕНЬ
Пам’ятайте! Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, та їхніх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (ст.26).
 
ЯК ПРАВИЛЬНО ОФОРМИТИ ЗВЕРНЕННЯ
Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:
  • Кому адресується звернення (наприклад: Голові села, до сесії Матусівської сільської ради, ПІБ керівника);
  • Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону);
  • Вид звернення (заява(клопотання), скарга або пропозиція).
Далі йде загальний текст звернення, де чітко і ясно має бути викладена суть порушеного питання або проблеми, який, як правило, складається за наступною схемою:
  • вступна частина, де зазначаються підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;
  • мотивувальна частина, де вказується обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;
  • результативна частина, де слід вказати мету звернення і очікуваний результат розгляду звернення;
  • далі потрібно навести перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;
звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.